سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مذهبی سیاسی
 
قالب وبلاگ
اعتراف کارگردان " جدایی نادر از سیمین "
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین که در نشست باشگاه فیلم (سینمای ما) به سوالات حاضرین پاسخ می گفت سعی در تببین دیدگاه هایش در خصوص آثار سینمایی خود داشت.

این کارگردان که در کارنامه خود ساخت فیلم هایی چون " چهارشنبه سوری" و " درباره الی" را نیز دارد و در تازه ترین ساخته خود با فیلم " جدایی نادر از سیمین" که باع...ث اشتراک نظر اتفاقی!داوران جشنواره‌های فجر و برلین شد، هدف خود را از فیلمسازی دغدغه های سینمایی به دور از اخلاق می داند.

فرهادی در این نشست در پاسخ به این سوال که که آیا دغدغه اساسی اش در شرایط حاضر سینما، "اخلاق" است؟ بیان داشت که :" اولین دغدغه من سینماست . قبل از این که فکر کنم چه چیزی را می گویم، این که از طریق سینما می گویم دغدغه اصلی من است. به این دلیل فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم. این مهم ترین دلیل کار من است که قابل کتمان هم نیست."

سخنان این کارگردان خود گویای تفکر و ماهیت غربی است که سینما را در راستای تضعیف بنیان ها اخلاقی به کار گرفته و با تحریف واژه های مثبتی چون صلح ، حقوق بشر و دموکراسی در عرصه فرهنگی هم دست به به جا به جایی مفاهیم بنیانی جامعه می زنند.

[ چهارشنبه 91/1/2 ] [ 12:13 صبح ] [ اندکی صبر سحرنزدیک است ] [ نظرات () ]
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 16042